به گزارش آوای اقتصاد و به نقل از دنیای اقتصاد ،
مکدونالدز، اخیرا با انتشار خبر راهاندازی اسپینآفی تحت عنوان رستورانهای زنجیرهای «کازمک» (CosMc) خبرساز شده است. اسپینآف که به معنای جدایی یک بخش فرعی از شرکت مادر برای ایجاد یک ماهیت جدید است، اتفاق تازهای نیست.
در دنیای کسبوکار، شرکتهای عظیمی با اهداف گوناگون دست به جدایی قسمتی از شرکت و ایجاد ماهیتی مستقل برای آن زدهاند. اما آنچه مکدونالدز را متمایز میکند رویکرد استراتژیکش در ورود به این عرصه است. تشکیل کازمک تصمیم استراتژیک مکدونالدز برای به کار بستن داراییهایش – ازجمله زنجیره تامین و توزیع کالای عظیم چارچوبهای مدیریت بورس، تمهیدات تامین مالی و گستره وسیعی از برنامههای تبلیغاتی- بهمنظور ارائه سرویسهای بهتر با قیمتهای رقابتیتر است.
مکدونالدز با تولید کازمک به دنبال گسترش هر چه بیشتر و تثبیت سلطهاش بر صنعت فستفود است.