نیروهای امنیتی حزب الله لبنان یک طرح خطرناک متعلق به عناصر تروریستی (احتمالاً داعش) علیه این کشور و مردم لبنان به ویژه ساکنان ضاحیه جنوبی را کشف و خنثی کردند.

شبکه خبری المیادین جمعه شب به وقت محلی گزارش داد که شامگاه جمعه نیروهای حزب الله در یک عملیات پیش دستانه با یورش به آپارتمانی واقع در «حی السلام» در منطقه ضاحیه در جنوب لبنان یک مهره تروریستی را که قصد انجام حمله انتحاری در حومه جنوبی بیروت را داشت، خنثی کردند.

در همین راستا، «سالم زهران» مدیر مرکز رسانه‌ای «الارتکاز» لبنان ساعاتی پس از خنثی سازی این عملیات انتحاری از سوی حزب الله لبنان در منطقه ضاحیه در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: طبق اطلاعات کسب شده از سوی نیروهای حزب الله این فرد تروریست هویتی سوری تبار داشته و در جریان یورش نیروهای حزب الله به واحد آپارتمانی وی در منطقه حی السلام خود را از پنجره به بیرون پرت کرده و درجا به هلاکت رسیده است.

به نوشته سالم زهران، این عنصر تروریستی قصد عملیات انتحاری در ضاحیه داشته که با هوشیاری نیروهای امنیتی حزب الله خنثی شد و در جریان این عملیات تجسسی، دو همراه دیگر وی بازداشت شده‌اند.

در خبری تفصیلی و مرتبط، خبرنگار المیادین به نقل از مقامات امنیتی حزب الله با اشاره به هویت این تروریست سوری تبار فاش ساخت که «وسام مازن» پیشتر در وقوع انفجار دهه محرم عاشورای حسینی در سوریه نقش داشته است.

به نوشته المیادین، این عنصر تروریستی ۲۳ ساله از اهالی منطقه «التل» سوریه است که پس از انفجار منطقه السیده زینت به طور غیر قانونی به لبنان متواری شده بود و نیروهای تأمینی حزب الله با شناسایی محل اختفای وی در طبقه آخر واحدی در منطقه حی السلام به منظور جلوگیری از اقدام انتحاری و تروریستی دیگری با پیش دستی به محل اختفای وی یورش بردند.

در همین ارتباط، مقامات امنیتی حزب الله لبنان با اشاره به خطراتی که ملت لبنان را مستقیماً تهدید می‌کند، خواستار هوشیاری و بیداری و ادامه تلاش‌های بی نظیر و افزایش سطح آمادگی و هماهنگی میان تمام دستگاه‌های ذیربط شده‌اند.

حزب الله همچنین اعلام کرده است که مردم لبنان به دشمن اجازه ندهند از خلاءها و فرصت‌هایی که به ویژه در شرایط اقتصادی و اجتماعی سال‌های اخیر کشور به وجود آمده، بهره برداری کند.