به گزارش نظرسنجی مشترک شبکه خبری «ای‌بی‌سی نیوز» و نشریه آمریکایی «واشنگتن پست» (ABC News/Washington Post) نشان می دهد که میزان محبوبیت بایدن همچنان رو به کاهش بوده و همچنین از نقطه نظر وضعیت اقتصادی و مهاجراتی محبوبیت وی در پائین‌تر سطح قرار دارد که این شرایط از دهه هشتاد قرن گذشته میلادی تاکنون بی سابقه بوده علاوه بر آن سه چهارم آمریکایی ها وی را برای احراز دوباره سمت ریاست جمهوری این کشور «فرتوت» می‌دانند.

دراین نظرسنجی ۴۴ درصد از پرسش شوندگان آمریکایی وضعیت اقتصادی خود را در دوره ریاست جمهوری بایدن وخیم تر از گذشته دانسته که این میزان بدترین وضعیت نسبت به هر رئیس جمهوری دیگری در آمریکا از سال ۱۹۸۶ تاکنون محسوب می شود.

میزان محبوبیت بایدن دراین نظرسنجی مشترک که امروز دوم مهر ۱۴۰۲ انتشار یافت، تنها ۳۷درصد بوده و عدم محبوبیت وی ۵۶ درصد است.

عملکرد بایدن همچنین در زمینه مهاجرت و کنترل مرزها با مکزیک تنها ۲۳ درصد مورد تایید و ۶۲ درصد آنرا رد می کنند.

بیش از سه چهارم یعنی ۷۴ درصد آمریکایی ها بایدن را برای دور دوم ریاست جمهوری این کشور را پیر و فرتوت می دانند درحالی که این مورد برای دونالد ترامپ تنها ۵۰ درصد است.

نظرسنجی مشترک «ای‌بی‌سی نیوز» و واشنگتن پست از ۱۵ تا ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۳ برابر با ۲۴ تا ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۲ از یکهزار و ۶ نفر شهروند آمریکایی، انگلیسی و اسپانیایی زبان انجام شد.