رویکرد جدید به مدارس هیئت امنایی/ محمودزاده: هیئت امنایی یعنی مشارکت همه ارکان تربیت
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با بیان اینکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس هیئت امنایی تحصیل می‌کنند، گفت: این مدارس باید کلاس‌های فوق برنامه برگزار کنند و شهریه دریافتی آن‌ها صرفا برای این برنامه‌ها است. وی همچنین تاکید کرد که افزایش تعداد مدارس هیئت امنایی در اولویت نیست و هدف، ارتقای کیفیت آموزش و پرورش در همه مدارس است.

رویکرد جدید به مدارس هیئت امنایی/ محمودزاده: هیئت امنایی یعنی مشارکت همه ارکان تربیت

به گزارش آوای اقتصاد;

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، در گفت‌وگو با خبرنگار ما، به تشریح وضعیت مدارس هیئت امنایی و نحوه تعیین شهریه در این مدارس پرداخت. وی با بیان اینکه حدود ۵۰۰۰ مدرسه هیئت امنایی در کشور وجود دارد و یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در آن‌ها مشغول به تحصیل هستند، گفت: “مدرسه هیئت امنایی یعنی اداره مدرسه با همکاری سایر شرکا انجام شود، چه ارکان تربیت باشد مانند خانه، مدرسه، رسانه و جامعه چه عوامل صحیح و موثر باشند مانند محله، روحانی، دانشگاهی که در آن منطقه وجود دارد و حتی دارالقرآن و مسجدی که در محله است.”

محمودزاده با تاکید بر اینکه شهریه مدارس هیئت امنایی صرفا برای برنامه‌های فوق‌برنامه است، افزود: “میزان شهریه مدارس مذکور در انجمن اولیای مدرسه، در هیئت امنای مدرسه و در شورای آموزش و پرورش منطقه تعیین می‌شود.”

وی همچنین در خصوص افزایش تعداد مدارس هیئت امنایی گفت: “در قانون و بحث سند تحول بنیادین نگاه به همه مدارس هیئت امنایی است ولی هیئت امنایی که در بیرون تفسیر می شود این است که پولی را از اولیاء می‌گیریم، در صورتی که هیئت امنایی یعنی اداره مدرسه با همکاری سایر شرکا انجام شود. ما علاقه‌مند به افزایش این نوع مدارس نیستیم و هدفمان ارتقای کیفیت آموزش و پرورش در همه مدارس است.”

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در ادامه به ضرورت برگزاری کلاس‌های فوق‌برنامه در مدارس هیئت امنایی اشاره کرد و گفت: “مدرسه هیئت امنایی باید کلاس‌های فوق برنامه برگزار کند اما اگر مدرسه دو شیفته باشد، نمی‌تواند این کلاسها را برگزار کند بنابراین نمی‌تواند اسم هیئت امنایی هم داشته باشد.”

محمودزاده در پایان به تنوع مدارس در کشور اشاره کرد و گفت: “در دنیا چهار نوع مدرسه غیردولتی، دولتی، استعدادهای درخشان و استثنایی وجود دارد؛ در کشور هم چهار نوع مدرسه داریم و سایر مدارس مانند نمونه دولتی، هیئت امنایی، ایثارگران و شاهد در داخل مدارس دولتی شکل گرفته است و اگر کاهش تنوع مدارس به ۴ نوع مدارس بینجامد، با این رویه موافق هستیم.”

 

منبع خبر : ایسنا

انتهای پیام/+