به گزارش آوای اقتصاد; رویداد امسال، بزرگترین نمایشگاه خودرو در اروپا، در زمانی حساس برگزار میشود. خودروسازان اروپایی باید نشان دهند که هنوز در این عرصه فعالاند، در حالی که رقبای چینی به دنبال کسب جایگاه در یک بازار رقابتی هستند. با این حال، مدیران هر دو منطقه نسبت به خطرات تعرفههای اتحادیه اروپا هشدار دادند.
استلا لی، معاون اجرایی بیوایدی، در گفتوگو با رویترز عنوان کرد که بار هزینهها بر دوش مصرفکنندگان خواهد بود، که این موضوع نگرانیهای زیادی را به وجود میآورد و افراد فقیرتر را از خرید بازمیدارد. همچنین کارلوس تاوارس، مدیرعامل استلانتیس، هشدار داد که این تعرفهها میتواند خودروسازان چینی را به راهاندازی کارخانههایی در اروپا سوق دهد و به ظرفیت مازاد در این منطقه منجر شود.
مدیر نمایشگاه خودرو پاریس اعلام کرد که ۹ برند چینی، از جمله بیوایدی و لیپموتور، از جدیدترین مدلهای خود در این رویداد رونمایی خواهند کرد. این در حالی است که در سال ۲۰۲۲، تقریباً نیمی از برندهای حاضر را تشکیل میدادند، اما امسال فقط حدود یک پنجم برندها به این شرکتها اختصاص دارد که نشاندهنده نمایش قویتر صنعت خودروی اروپا است.
اوایل این ماه، کشورهای عضو اتحادیه اروپا از اعمال تعرفههای واردات خودروهای برقی ساخت چین تا سقف ۴۵ درصد حمایت کردند تا با یارانههای ناعادلانه پکن مقابله کنند. پکن این ادعاها را رد کرده و تهدید به اقدامات متقابل کرده است.
طبق گزارش رویترز، شرکتهای جدید چینی مدلهای جدید خود را به نمایش میگذارند تا به دنبال فروش خودروهای برقی در خارج از کشور باشند و بازار ضعیف داخلی و جنگ قیمتها را جبران کنند.