به گزارش آوای اقتصاد;
عبدالمطهر محمدخانی، به سن بالای برخی از پلها اشاره کرد و گفت: “بیش از ۵۰ پل در تهران قدمتی بیش از ۵۰ سال دارند و به دلیل ترافیک سنگین، نیاز به مقاومسازی دارند.” همچنین، ۱۵۰ پل دیگر نیز که بین سالهای ۵۷ تا ۸۱ ساخته شدهاند، پس از گذشت بیش از دو دهه به بررسیهای ویژه و گاهی مقاومسازی نیاز دارند.
وی تأکید کرد که عرشههای بیشتر پلها به صورت بتنی و با استفاده از تکنیکهای فنی ساخته شدهاند. با توجه به خطرات زلزله و ضرورت مقاومسازی، اولویتها تعیین شده و اقدامات لازم برای بهسازی پلها آغاز شده است. در این راستا، پلهایی همچون پل نصر و پل آزمایش به عنوان نخستین اولویتها شناسایی شدهاند.
محمدخانی همچنین افزود: “روند مقاومسازی پلها تحت تأثیر بار ترافیکی بالا قرار دارد و نمیتوان آنها را برای انجام عملیات عمرانی مسدود کرد.” در حال حاضر، پروژههای مقاومسازی و بهسازی لرزهای در بیش از ۳۰ تقاطع تهران به طور کامل اجرا شده است و عملیاتهای عمرانی نیز برای سایر پلها در حال انجام است.
سخنگوی شهرداری در پایان، اطمینان خاطر داد که پلهای تهران در برابر فشار ترافیک مقاوم هستند و تلاشهای انجام شده برای ارتقاء ایمنی این سازهها در برابر خطرات زلزله به زودی به نتیجه خواهد رسید.