به گزارش آوای اقتصاد بارها و بارها اعلام شده است که ایران ایر با زیان انباشته حدود ۷۰۰ میلیون دلاری مواجه است. همانطور که پیشتر هم اعلام شده بود ظاهرا این همان پولی است که صرف خرید هواپیماهای برجامی بود که با احتساب تاخیرات در حال حاضر این زیان انباشته به ۷۰۰ میلیون دلار رسیده است.


هر چند مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی معتقد است که ایرلاین ها زیانده هستند و اظهارات بذرپاش وزیر سابق راه و شهرسازی در مورد سودده بودن را قبول نداریم.دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی در پاسخ به این پرسش که وزیر سابق راه و شهرسازی معتقد است ایرلاین ها زیانده نیستند و بر عکس سودده هم هستند گفته بود که در پاسخ به این اظهارات وزیر سابق راه و شهرسازی باید عنوان کنم که شرکتهای داخلی بر خلاف این گفته ها با قیمت های دستوری زیانده شده اند. گواه این ادعا این است که «ایران ایر» که از شرکت های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی است صورتهای مالی آن به خوبی نشان می دهد که زیانده است.حال سوال این است با توجه به اینکه دیگر ارز نیمایی به تاریخ پیوسته است و این روزها مبلغ آن حدود ۶۱۴۰۰ تومان می باشد تسویه آن سخت تر از قبل به نظر می رسد و می توان اعلام کرد که حتی اگر «ایران ایر» در جاری زیان نداشته باشد نیز باید گفت که ایرلاین ملی باز هم در آینده دچار مشکل خواهد شد. و باید دید که آیا دولت همانند برخی کشورها که ایرلاین های دولتی را معمولا مورد حمایت قرار می دهد می تواند چاره ای برای کاهش این زیان انباشته بیاندیشد.