برای شرکت در رقابت «خودروی سال جهان»، تولید سالانه خودرو باید حداقل ده‌هزار دستگاه باشد. همچنین خودرو باید دست‌‌کم در دو بازار بزرگ جهانی و در دو قاره مختلف عرضه شده باشد. علاوه بر انتخاب بهترین خودروی سال، داوران در پنج بخش دیگر هم بهترین خودرو‌‌‌‌ها را انتخاب می‌کنند. در بخش «خودروی لوکس سال»، امسال داوران بیشترین رای را به شاسی‌‌بلند الکتریکی EX ۹۰ ولوو دادند. بعد از ولوو، پورشه ماکان و پورشه پانامرا در این بخش دوم و سوم شدند. پورشه در بخش «خودروی اسپرت سال» خوش‌‌شانس‌‌تر بود و مدل ۹۱۱ کاررا GTS این کارخانه با کسب بیشترین رای اول شد. پورشه تایکان توربو انتخاب دوم داوران بود و ب‌‌ام‌‌و M۵ رتبه سوم را گرفت.

در بخش «خودروی الکتریکی سال»، هیوندای اینستر، کیا EV۳ و پورشه ماکان به مرحله نهایی راه یافتند. در نهایت داوران هیوندای اینتسر را به‌‌ عنوان برنده انتخاب کردند و کیا و پورشه به ترتیب دوم و سوم شدند. در بخش «خودروی شهری سال»، BYD با مدل الکتریکی ارزان سیگل (Seagull) بیشترین رای را از داوران گرفت و در بخش «طراحی خودروی سال»، فولکس‌‌واگن ID. Buzz به عنوان بهترین انتخاب شد. امسال در مرحله نهایی شش بخش جایزه، هشت مدل آلمانی، شش مدل کره‌‌ای، یک خودروی سوئدی، یک مدل انگلیسی، یک خودروی ژاپنی و یک خودروی چینی حضور داشتند و هیچ خودروی آمریکایی به مرحله نهایی راه پیدا نکرد.