به گزارش آوای اقتصاد، همزمان با عاشورای حسینی و در ادامه هفتمین سال اجرای پویش «نذر حسینی»، هیئت آلمحمد (ص) نجفآباد یزد با اهدای مبلغ ۵۰ میلیون تومان در امر خداپسندانه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مشارکت کرد.
در همین راستا، علیرضا نوظهوری یزدی از عزاداران این هیئت با حضور در دفتر ستاد مردمی دیه استان یزد، مبلغ ۵۰ میلیون تومان را به نمایندگی از عزاداران و سینهزنان این هییت به این ستاد مردمی اهدا کرد تا در مسیر آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و بازگشت آنان به آغوش خانوادههایشان هزینه شود.
وی با اشاره به فلسفه قیام عاشورا اظهار داشت: مکتب امام حسین (ع) تنها به عزاداری محدود نمیشود، بلکه درس آزادگی، مسئولیتپذیری و دستگیری از نیازمندان را به جامعه میآموزد و اعضا و عزاداران هیئت آلمحمد (ص) نیز بر همین اساس تصمیم گرفتند همزمان با عاشورای حسینی، سهمی در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و کاهش آلام خانوادههای چشمانتظار داشته باشند.
نوظهوری یزدی افزود: امیدواریم این اقدام بتواند زمینهساز بازگشت زندانیان جرائم غیرعمد به کانون خانواده باشد و دیگر هیئتهای مذهبی و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نیز با مشارکت در پویش «نذر حسینی» در این امر خیر سهیم شوند.
گفتنی است پویش «نذر حسینی» با شعار «هر هیئت، آزادی یک زندانی» با هدف ترویج فرهنگ احسان و کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در ایام محرم در استان یزد در حال برگزاری است.