ارتقای سطح خدمات بانکی با برنامه های تحولی امکانپذیر است
- شناسه خبر: 39666
- تاریخ و زمان ارسال: 10 خرداد 1402 ساعت 04:46
به گزارش آوای اقتصاد و به نقل از جام جم ،
دکتر محمد جعفر ایرانی عضو در کارگاه آموزشی مدیران ستادی و استانی بانک توسعهتعاون اظهار داشت: ایجاد تحول بانکی در سه محور راهبرد عملیاتی، فرآیندی و بهبود مدل کسب و کار، محور تکنولوژی و زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات و محور مشتری مداری و تعاملات چندجانبه در ارائه خدمات قابل انجام است.
وی تاکید کرد: “طی سالها و ادوار گذشته، سطح بلوغ دیجیتال بانک در ابعاد راهبرد، فرهنگ، مشتری، عملیات و فناوری مورد سنجش قرار گرفته و همچنین وضعیت مطلوب تحول دیجیتال بانک ترسیم شده است. سند تحول بانک، تهیه سند عملیاتی نقشه راه بانکداری دیجیتال، استقرار سازمان یاد گیرنده با بهره گیری از ساختارهای مشارکتی، مدیریت دانش، پیاده سازی سامانه های پشتیبانی در تصمیم گیری ، پیاده سازی استاندارد تداوم کسب و کار بانک، اجرای برنامه بهبود وضعیت شعب و پیاده سازی کدهای رفتاری از جمله برنامه ها و پروژه های مرتبط با محور راهبرد عملیاتی، فرآیندی و بهبود مدل کسب و کار است.”
ایرانی تصریح کرد: پیاده سازی پلتفرم های ارائه خدمات غیر حضوری اعم از احراز هویت، تعریف مشتری و افتتاح سپرده و پرداخت تسهیلات و پیاده سازی پلتفرم سامانه زنجیره تامین مالی تولید از جمله برنامه ها و اقدامات حوزه تکنولوژی و زیر ساخت های فناوری اطلاعات می باشد.
این مسئول بانکی در پایان با تبیین مباحث ((تغییر، توسعه و تحول)) و بیان اهمیت و ضرورت ایجاد تحول و ارائه برخی مدل های مرتبط با تحول گفت:در حال حاضر برخی چالش های بانک در ابعاد فناوری، اعتماد و ادراک مشتری، عملیات و راهبرد شناسایی شده اند.