کشاورزان
سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی بر اهمیت برنامه‌ریزی عملیاتی این سازمان در زمینه بازاریابی پیش از برداشت محصولات کشاورزی تأکید کرد.

استراتژی‌های بازاریابی پیش از برداشت محصول برای موفقیت کشاورزان

به گزارش آوای اقتصاد; محمدرضا طلایی در نشست شورای مدیران سازمان، که به‌صورت وبیناری و با حضور معاونان زراعت و آب و خاک وزارتخانه، اعضای هیأت مدیره، و مدیران ستادی و استانی برگزار شد، بر ضرورت پیش‌بینی وقایع و بحران‌ها در حوزه سازمان تأکید کرد. وی گفت: “کار اصلی شناخت بازارهای داخلی و خارجی محصولات کشاورزی است و باید پیش از برداشت محصول، برنامه‌ریزی عملیاتی برای بازاریابی انجام شود.”

وی همچنین به ارزشمندی عملکرد استان‌ها در جذب اعتبارات استانی اشاره کرد و افزود: “استان‌ها باید بهینه‌سازی امکانات موجود را در اولویت کار خود قرار دهند و نظارت دقیق بر اتحادیه‌ها و شرکت‌ها را به‌صورت سیستمی و در چارچوب قانون انجام دهند.”

در ادامه، صفدر نیازی شهرکی، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، به نقش وزارتخانه در مسائل مربوط به آب پرداخت و به اهمیت نظام‌های بهره‌برداری در این حوزه اشاره کرد. وی همچنین موضوعات تحویل حجمی آب، هوشمندسازی آبیاری و حفاظت از خاک را مورد تأکید قرار داد.

علیرضا مهاجر، معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، بر نقش و جایگاه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی در توزیع کود کشاورزی تأکید کرد و گفت: “تعاونی‌های روستایی باید از ظرفیت‌های موجود کشت و صنعت در توزیع و خرید و فروش محصولات به نحو احسن استفاده کنند و تقویت فروشگاه‌های زنجیره‌ای تعاونی مصرف را در اولویت کاری خود قرار دهند.”

انتهای پیام/+