به گزارش آوای اقتصاد; محمدرضا طلایی در نشست شورای مدیران سازمان، که بهصورت وبیناری و با حضور معاونان زراعت و آب و خاک وزارتخانه، اعضای هیأت مدیره، و مدیران ستادی و استانی برگزار شد، بر ضرورت پیشبینی وقایع و بحرانها در حوزه سازمان تأکید کرد. وی گفت: “کار اصلی شناخت بازارهای داخلی و خارجی محصولات کشاورزی است و باید پیش از برداشت محصول، برنامهریزی عملیاتی برای بازاریابی انجام شود.”
وی همچنین به ارزشمندی عملکرد استانها در جذب اعتبارات استانی اشاره کرد و افزود: “استانها باید بهینهسازی امکانات موجود را در اولویت کار خود قرار دهند و نظارت دقیق بر اتحادیهها و شرکتها را بهصورت سیستمی و در چارچوب قانون انجام دهند.”
در ادامه، صفدر نیازی شهرکی، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، به نقش وزارتخانه در مسائل مربوط به آب پرداخت و به اهمیت نظامهای بهرهبرداری در این حوزه اشاره کرد. وی همچنین موضوعات تحویل حجمی آب، هوشمندسازی آبیاری و حفاظت از خاک را مورد تأکید قرار داد.
علیرضا مهاجر، معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، بر نقش و جایگاه تعاونیهای روستایی و کشاورزی در توزیع کود کشاورزی تأکید کرد و گفت: “تعاونیهای روستایی باید از ظرفیتهای موجود کشت و صنعت در توزیع و خرید و فروش محصولات به نحو احسن استفاده کنند و تقویت فروشگاههای زنجیرهای تعاونی مصرف را در اولویت کاری خود قرار دهند.”