بهبود خدمات کاریابی؛ راهکارهای نوین برای کارجویان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران پیشنهاد کرد تا کاریابی‌های فعال در قالب شرکت‌های تعاونی خدمات اشتغال ساماندهی شوند.

بهبود خدمات کاریابی؛ راهکارهای نوین برای کارجویان

به گزارش آوای اقتصاد; بر اساس گزارش‌ها، بیش از ۵۰ درصد نیروی کار مورد نیاز در کشورهای توسعه‌یافته توسط دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی‌ها جذب می‌شوند و این موسسات نقش بسزایی در تأمین نیروی کار و معرفی فرصت‌های شغلی به جوانان دارند. یکی از مزایای کاریابی‌ها، برقراری ارتباط مؤثر میان کارجو و کارفرماست که می‌تواند به کاهش نرخ بیکاری کمک کند.

وزارت کار در سال‌های اخیر به شناسایی و ارائه فرصت‌های کسب و کار از طریق مراکز مشاوره شغلی توجه داشته و سامانه جست‌وجوی شغل به نشانی https://shoghl.mcls.gov.ir را راه‌اندازی کرده است. این سامانه به کارجویان و کارفرمایان امکان می‌دهد تا اطلاعات خود را ثبت و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

محمد آذرپناه، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، محدودیت‌های موجود در ارائه خدمات کاریابی‌ها را چالش بزرگی عنوان کرده و پیشنهاد کرده که کاریابی‌ها در قالب شرکت تعاونی خدمات اشتغال ساماندهی شوند. وی معتقد است که این اقدام می‌تواند به بهبود همکاری و بهره‌وری کاریابی‌ها کمک کند.

در حال حاضر، بیش از ۱۲۰۰ کاریابی داخلی و ۱۲۰ کاریابی خارجی در کشور فعال هستند و طبق گزارش مرکز آمار و برنامه‌ریزی راهبردی وزارت کار، تعداد مراکز خدمات اشتغال و دفاتر کاریابی خصوصی به ۱۵۴۳ مورد می‌رسد. کارشناسان بر این باورند که فعالیت موسسات کاریابی به افزایش بهره‌وری و تعادل در بازار کار کمک می‌کند و از طریق ایجاد فرصت‌های شغلی، نرخ بیکاری را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/+