مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، محمدرضا سلطانی، در گفتگو با خبرنگاران درباره نقش این دفاتر در تسهیل امور قضائی و افزایش خدمات به شهروندان گفت: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از بیش از یک دهه پیش به منظور بهبود فرآیندهای قضایی و تسهیل امور مراجعین تأسیس شده و نظرات مثبت کارشناسان و مردم نشان می‌دهد که این سیستم کارایی بالایی دارد. سلطانی اظهار داشت: با توجه به افزایش جمعیت و ترافیک شهری، روش‌های سنتی پاسخگوی نیازهای روزمره مردم نیست. دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به کاهش سفرهای غیرضروری برای ثبت دعاوی و شکایات کمک شایانی کرده‌اند. وی به آغاز فرآیند مکانیزه‌سازی قوه قضائیه در اواخر دهه ۷۰ اشاره کرد و گفت: پس از تصویب قوانین مربوطه، دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با هدف کاهش مراجعات حضوری، تسریع در روند دادرسی، و افزایش شفافیت در فرآیندهای قضائی راه‌اندازی شدند. مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی افزود: با تصویب نسخه جدید «آیین‌نامه اجرایی دفاتر و کانون خدمات الکترونیک قضایی» در تیرماه ۱۴۰۱، تلاش‌های بیشتری برای بهبود خدمات و افزایش رضایت‌مندی مردم صورت گرفته است. سلطانی همچنین به نقش وکلا در این دفاتر اشاره کرد و گفت که آن‌ها برای ارائه مشاوره حقوقی به‌صورت آزمایشی مستقر خواهند شد تا دسترسی شهروندان به خدمات حقوقی تسهیل شود.
در راستای تسهیل ارائه خدمات حقوقی به شهروندان، وکلا به‌طور محدود و آزمایشی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مستقر می‌شوند تا مشاوره‌های حقوقی لازم را ارائه دهند.

استقرار وکلا در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به منظور مشاوره حقوقی

به گزارش آوای اقتصاد;

مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، محمدرضا سلطانی، در گفتگو با خبرنگاران درباره نقش این دفاتر در تسهیل امور قضائی و افزایش خدمات به شهروندان گفت: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از بیش از یک دهه پیش به منظور بهبود فرآیندهای قضایی و تسهیل امور مراجعین تأسیس شده و نظرات مثبت کارشناسان و مردم نشان می‌دهد که این سیستم کارایی بالایی دارد.

سلطانی اظهار داشت: با توجه به افزایش جمعیت و ترافیک شهری، روش‌های سنتی پاسخگوی نیازهای روزمره مردم نیست. دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به کاهش سفرهای غیرضروری برای ثبت دعاوی و شکایات کمک شایانی کرده‌اند.

وی به آغاز فرآیند مکانیزه‌سازی قوه قضائیه در اواخر دهه ۷۰ اشاره کرد و گفت: پس از تصویب قوانین مربوطه، دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با هدف کاهش مراجعات حضوری، تسریع در روند دادرسی، و افزایش شفافیت در فرآیندهای قضائی راه‌اندازی شدند.

مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی افزود: با تصویب نسخه جدید «آیین‌نامه اجرایی دفاتر و کانون خدمات الکترونیک قضایی» در تیرماه ۱۴۰۱، تلاش‌های بیشتری برای بهبود خدمات و افزایش رضایت‌مندی مردم صورت گرفته است.

سلطانی همچنین به نقش وکلا در این دفاتر اشاره کرد و گفت که آن‌ها برای ارائه مشاوره حقوقی به‌صورت آزمایشی مستقر خواهند شد تا دسترسی شهروندان به خدمات حقوقی تسهیل شود.

منبع خبر : ایسنا

انتهای پیام/+