به گزارش آوای اقتصاد;
مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، محمدرضا سلطانی، در گفتگو با خبرنگاران درباره نقش این دفاتر در تسهیل امور قضائی و افزایش خدمات به شهروندان گفت: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از بیش از یک دهه پیش به منظور بهبود فرآیندهای قضایی و تسهیل امور مراجعین تأسیس شده و نظرات مثبت کارشناسان و مردم نشان میدهد که این سیستم کارایی بالایی دارد.
سلطانی اظهار داشت: با توجه به افزایش جمعیت و ترافیک شهری، روشهای سنتی پاسخگوی نیازهای روزمره مردم نیست. دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به کاهش سفرهای غیرضروری برای ثبت دعاوی و شکایات کمک شایانی کردهاند.
وی به آغاز فرآیند مکانیزهسازی قوه قضائیه در اواخر دهه ۷۰ اشاره کرد و گفت: پس از تصویب قوانین مربوطه، دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با هدف کاهش مراجعات حضوری، تسریع در روند دادرسی، و افزایش شفافیت در فرآیندهای قضائی راهاندازی شدند.
مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی افزود: با تصویب نسخه جدید «آییننامه اجرایی دفاتر و کانون خدمات الکترونیک قضایی» در تیرماه ۱۴۰۱، تلاشهای بیشتری برای بهبود خدمات و افزایش رضایتمندی مردم صورت گرفته است.
سلطانی همچنین به نقش وکلا در این دفاتر اشاره کرد و گفت که آنها برای ارائه مشاوره حقوقی بهصورت آزمایشی مستقر خواهند شد تا دسترسی شهروندان به خدمات حقوقی تسهیل شود.