سایپا دیزل
مدیرعامل شرکت سایپا دیزل از مطالبات معوق حدود 40 میلیون دلاری این شرکت از سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت خبر داد و تأکید کرد که این بدهی حاصل اجرای طرح‌های نوسازی ناوگان در سال‌های گذشته است که تاکنون تسویه نشده است.

سایپا دیزل: نوسازی ناوگان در انتظار تسویه ۴۰ میلیون دلاری دولت

به گزارش آوای اقتصاد، به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،  محمود سهیل‌نژاد در مراسم آغاز تولید انبوه کشنده جدید GX 560، با اشاره به بازگشت سایپا دیزل به مسیر رشد، اعلام کرد: تولید این شرکت در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲۵۰ درصد افزایش داشته است؛ رشدی که در شرایط دشوار تولید و محدودیت‌های موجود رقم خورده و به ثبت رکورد جدیدی انجامیده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲ هزار دستگاه خودرو در سایپا دیزل تولید شده و برنامه‌ریزی شرکت بر این است که این رقم تا پایان سال به ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه برسد.

به گفته سهیل‌نژاد، تمامی خودروها به‌موقع و حتی زودتر از موعد مقرر به مشتریان تحویل شده و در حال حاضر هیچ خودروی معوقی در این شرکت وجود ندارد.

مدیرعامل سایپا دیزل با اشاره به افزایش سهم بازار این شرکت اظهار کرد: سهم بازار سایپا دیزل نسبت به گذشته بیش از چهار برابر شده و این موضوع نشان‌دهنده حرکت شرکت به سمت بازگشت به جایگاه لیدری در صنعت خودروهای تجاری کشور است.

سهیل‌نژاد همچنین از توسعه سبد محصولات خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری، کامیون‌های ۶ تن و ۸.۵ تن اتوماتیک با طراحی جدید به بازار عرضه خواهند شد و سایپا دیزل به‌عنوان نخستین خودروساز تجاری کشور، این محصولات را به‌صورت اتوماتیک ارائه می‌کند.

وی با تأکید بر اهمیت خدمات پس از فروش تصریح کرد: توسعه شبکه خدمات هم‌زمان با افزایش تولید در دستور کار قرار گرفته و شبکه نمایندگی‌ها و خدمات پس از فروش سایپا دیزل آمادگی کامل برای پشتیبانی از محصولات جدید را دارد.

مدیرعامل سایپا دیزل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نوسازی ناوگان حمل‌ونقل گفت: اگرچه این شرکت قرارداد مستقیمی با سازمان‌ها در این حوزه ندارد و عمده خریداران، اشخاص حقیقی و شرکت‌های حمل‌ونقلی هستند، اما سایپا دیزل آمادگی دارد نقش مؤثری در طرح‌های نوسازی ناوگان ایفا کند.

سهیل‌نژاد کشنده GX 560 را محصولی در تراز خودروهای روز دنیا دانست و افزود: این کشنده از نظر موتور، گیربکس و بهره‌وری سوخت در سطح استانداردهای جهانی قرار دارد و موفق شده‌ایم حدود ۸ درصد کاهش مصرف سوخت را در آن محقق کنیم؛ موضوعی که تحقق کامل مزایای آن، نیازمند ایفای تعهدات دولت و ستاد بهینه‌سازی مصرف سوخت است.

وی در پایان با انتقاد از بلاتکلیفی مطالبات معوق تأکید کرد: در طرح‌های قبلی نوسازی ناوگان، بدهی قابل‌توجهی برای سایپا دیزل ایجاد شده که هنوز تعیین تکلیف نشده و انتظار می‌رود سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت هرچه سریع‌تر نسبت به تسویه این مطالبات اقدام کند.

به گزارش تسنیم، کشنده GX560 با قدرت ۵۶۰ اسب بخار و موتور ۱۴ لیتری ۶ سیلندر CUMMINS، گشتاور ۲۶۵۰ نیوتن‌متر در دورهای ۱۱۰۰ تا ۱۳۰۰ را ارائه می‌دهد و در رده قدرتمندترین خودروهای تجاری کشور قرار دارد.

این خودرو مجهز به گیربکس اتوماتیک ۱۲ سرعته جلو و ۴ سرعته عقب ساخت کمپانی ZF است و سیستم فرمان آن نیز از همین شرکت تامین شده است. محورهای GX560 نیز توسط بزرگ‌ترین محورساز جهان، کمپانی DANA، ساخته شده‌اند.

با بهره‌گیری از استانداردهای کیفیت و مونتاژ ولوو، کشنده GX560 به‌زودی به صورت رسمی وارد خطوط مونتاژ سایپادیزل خواهد شد.

انتهای پیام/+