به گزارش آوای اقتصاد;
مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه با اعلام این خبر گفت: در این مدت، ۱۴ هزار و ۹۷۷ مورد ملاقات مربوط به روسای کل دادگستری استانها و ۱۰ هزار و ۶۶۱ مورد مربوط به دادستانهای عمومی و انقلاب مراکز استانها بوده است. بقیه موارد مربوط به ملاقات سایر مسئولان قضایی است.
سید علیاصغر رفاهی در خصوص رویکرد این ملاقاتها افزود: واحد پاسخگویی با هدف توجه بیشتر به جنبههای حقوقی مسائل و راهنمایی متقاضیان، به ویژه در زمینه مشاوره حقوقی، به کار خود ادامه میدهد. همچنین، به منظور کاهش نیاز به حضور فیزیکی مراجعان، واحد پاسخگویی تلفنی نیز برای تسهیل ارتباط مردم با مقامات قضایی طراحی شده است.
وی ادامه داد: در شهریور ماه، ۴ هزار و ۴۸۴ نفر مشاوره حضوری دریافت کرده و برای ۸۹۶ مورد تماس تلفنی به مدت ۱ هزار و ۷۷۵ دقیقه پاسخگویی صورت گرفته است.
رفاهی با اشاره به اینکه استان فارس با ۲۲ هزار و ۱۰۱ مورد، بیشترین تعداد ملاقات شونده را داشته است، به مهمترین موضوعات درخواستهای مردم در این ملاقاتها اشاره کرد و تصریح کرد که درخواستهای مربوط به زندانیان و دعاوی خانوادگی در صدر قرار دارند.
مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه همچنین با بیان اینکه تعاملات مستمر با معاونان دادگستری کل استان تهران در اداره کل ارتباطات مردمی برای رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضایی ادامه دارد، خاطرنشان کرد: در راستای خدمترسانی به مردم، میز خدمت قضایی به صورت هفتگی در مساجد تهران برپا میشود.