مالکی توضیح داد که پروانه‌های فیزیکی، علاوه بر اتلاف وقت، هزینه‌های زیادی از جمله هزینه‌های چاپ روی کارت‌های PVC، نیروی انسانی و ارسال از طریق پست به همراه داشت. از این رو، پروانه‌های جدید به‌صورت دیجیتالی صادر خواهند شد و پروانه‌های قبلی همچنان معتبر خواهند بود و رانندگان می‌توانند تا پایان دوره اعتبار از آن‌ها استفاده کنند. وی به مزایای این طرح اشاره کرد و گفت: «اجرای این طرح بستری را برای اتصال به درگاه صدور مجوز و دولت الکترونیک فراهم می‌آورد. این اقدام منجر به صدور پروانه‌های تاکسیرانی با سرعت و اطمینان بیشتر خواهد شد و همچنین موجب کاهش زمان انتظار تاکسیرانان و افزایش کیفیت خدمات‌رسانی در سطح شهر می‌گردد. این سیستم همچنین می‌تواند از بروز مشکلات ناشی از چاپ فیزیکی پروانه‌ها، مانند مفقودی یا سوءاستفاده، جلوگیری کند و هزینه‌های سازمانی را نیز کاهش دهد.» مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی افزود: «برای اجرای این طرح، مجوزهای لازم از نهادهای ذی‌ربط اخذ شده و پس از فراهم‌سازی زیرساخت‌ها، این طرح به مرحله اجرا درآمده است. پس از دریافت تأییدیه‌های لازم، پیامکی حاوی لینک پروانه به تاکسیرانان ارسال می‌شود که شامل اطلاعات مربوط به راننده، نوع و شماره گواهینامه و دیگر جزئیات خواهد بود. این اطلاعات همراه با یک کد QR برای تأیید اصالت پروانه صادر خواهد شد.» وی همچنین یادآور شد که مکاتبات لازم با نهادهای مرتبط، از جمله بیمه تأمین اجتماعی و پلیس راهور، انجام شده و در حال حاضر رانندگان تاکسی می‌توانند از طریق درگاه اتوتاکسی پروانه تاکسی خود را مشاهده کنند. امکان چاپ کارنامه نیز برای رانندگان فراهم شده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از شروع صدور پروانه‌های تاکسیرانی به‌صورت الکترونیکی از ابتدای آبان‌ماه خبر داد. این اقدام با هدف بهبود فرآیندها و هوشمندسازی خدمات تاکسیرانی انجام می‌شود و به گفته شادی مالکی، به‌کارگیری فناوری‌های نوین در این حوزه باعث کاهش هزینه‌ها و زمان صرف شده در صدور پروانه‌ها خواهد شد.

آغاز صدور الکترونیکی پروانه‌های تاکسیرانی از آبان‌ماه

به گزارش آوای اقتصاد;

مالکی توضیح داد که پروانه‌های فیزیکی، علاوه بر اتلاف وقت، هزینه‌های زیادی از جمله هزینه‌های چاپ روی کارت‌های PVC، نیروی انسانی و ارسال از طریق پست به همراه داشت. از این رو، پروانه‌های جدید به‌صورت دیجیتالی صادر خواهند شد و پروانه‌های قبلی همچنان معتبر خواهند بود و رانندگان می‌توانند تا پایان دوره اعتبار از آن‌ها استفاده کنند.

وی به مزایای این طرح اشاره کرد و گفت: «اجرای این طرح بستری را برای اتصال به درگاه صدور مجوز و دولت الکترونیک فراهم می‌آورد. این اقدام منجر به صدور پروانه‌های تاکسیرانی با سرعت و اطمینان بیشتر خواهد شد و همچنین موجب کاهش زمان انتظار تاکسیرانان و افزایش کیفیت خدمات‌رسانی در سطح شهر می‌گردد. این سیستم همچنین می‌تواند از بروز مشکلات ناشی از چاپ فیزیکی پروانه‌ها، مانند مفقودی یا سوءاستفاده، جلوگیری کند و هزینه‌های سازمانی را نیز کاهش دهد.»

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی افزود: «برای اجرای این طرح، مجوزهای لازم از نهادهای ذی‌ربط اخذ شده و پس از فراهم‌سازی زیرساخت‌ها، این طرح به مرحله اجرا درآمده است. پس از دریافت تأییدیه‌های لازم، پیامکی حاوی لینک پروانه به تاکسیرانان ارسال می‌شود که شامل اطلاعات مربوط به راننده، نوع و شماره گواهینامه و دیگر جزئیات خواهد بود. این اطلاعات همراه با یک کد QR برای تأیید اصالت پروانه صادر خواهد شد.»

وی همچنین یادآور شد که مکاتبات لازم با نهادهای مرتبط، از جمله بیمه تأمین اجتماعی و پلیس راهور، انجام شده و در حال حاضر رانندگان تاکسی می‌توانند از طریق درگاه اتوتاکسی پروانه تاکسی خود را مشاهده کنند. امکان چاپ کارنامه نیز برای رانندگان فراهم شده است.

منبع خبر : ایسنا

انتهای پیام/+